Två rosetter på en vecka :)

Måndagens hopptävling på ORK gick kanon.
Dozan skötte sig exemplariskt, trots bortabana, å stissiga unghästar å virriga
lektionsryttare.
Så i 60cm bidde det en rosett.
Och i 70cm hade hon 4 fel.
Vi e jättenöjda, det blir fler tävlingar där.


Och ikväll var det dags för Jesses å Hampus,
dressyrdebut tillsammans

Det gick över förväntan:)
Så trots avdrag på 2p, så fick de
165p , 61,11%
Det e inte illa för en helt outbildad 15årig fjordvalack :)
Vilka framsteg han/de gjord det senaste året.
Det har VI gjort :)
Ingen dålig bedrift du, jesse! :)
Hampus kunde inte ens gå på spåret för 3 år sen.
Ibland e det tungt med en häst som Hampus, men jag skulle aldrig byta honom mot en häst
som någon annan utbildat å tränat. För även om det varit jobbigt stundtals genom åren,
så gav jag aldrig upp hoppet.
Han var den fina häst som jag såg skymten av i hans ögon för över 10 år sen.
Då han inte gick hantera eller knappt gå i närheten av.
Det var som den gamla mannen sa om honom.
 " det kommer krävas blod, svett å tårar, men det kommer
bli en fin häst, en vän för livet"
Jag e så tackam att jag lyssade på honom och på mitt hjärta den där gången.
Jag vill passa på å tacka några personer för detta.

Jeanette Hållström
för all din hjälp, när han var som värst.

Fam Johansson
för ni gav Hampus ett hem

Kristina
för du vågde livet tillsammans med oss i hyltans skogar 

Ida
för bara du lyckas ramla av honom :)

Carin
för du gav Hampus ett hem när vi behövde det som mest

Tessan
för all din hjälp å stöd

Kickilia
för du gav oss chansen

JESSE
för alla timmar på hästryggen, för allt slit i regn som snö, för ditt mod.
för detta är jag dig evigt tacksam.
så länge mitt hjärta slår, jesse


Bilder från början tills nu :)













 


Vilket äventyr :)

Kjams å gonass





 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0