Måndag-tävlingsdax :)

Somnade sent å vaknade tidigt...hehe ovanligt...NOT

Gårdagen var i hästarnas tecken.
Jesse kom tidigt, med transporten.
Vi tog in doz, som bråkade som attan, ville inte gå ifrån hagen, men det gick bra.
Hon gick inte ifrån mig, trots tappra försök. Så det känns bra.

Vi lastade doz..det tog ca 2min. Inga problem där.
Sen körde vi en runda runt byn, å sen hem till mig och åt lunch.
Doz, stod i transporten, hon stod lugnt å stilla.
Sen tillbax till stallet, jesse red ett kanonpass med henne, i ridhuset.
Hon var jätteduktig, pigg å alert.

Sedan hämtade vi grabbarna.
Gjorde iordning utrustningen till tävlingen.
Red Jesse Hampus ett pass i ridhuset.
Han var jättefin.
Idag ska Hanna rida Hampus på Annaträningen.

Sedanklippte vi doz man, carin fixade till den sedan...tack å lov!
Jag tvättade doz ordentligt, hon brunstar nu, så hennes svans å bakdel var inge trevlig..
Lindade svansen sen, så den håller sig ren tills tävlingen.

Känns som vi redo för tävlingen, e dock lite nervöst.

Så idag e det några småsaker kvar, sedan e det bara å rulla mot ORK.

Håll tummarna för oss.

KJams

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0